- Proces započinje podnošenjem zahtjeva tražitelja usluge područnom uredu Hrvatskog zavoda za socijalni rad. Niže možete pronaći popis područnih ureda i njihovih kontakata.
- Nadležni će ured tražiti izjavu pružatelja usluge osobne asistencije, koju ćete dobiti od Udruge te potom predati u isti ured.
- Nakon dostavljene izjave, tražitelj usluge odlazi na komisiju u Zavod za socijalni rad te prema sveobuhvatnoj procjeni nadležnih dobiva procjenu.
- Po završetku procjene, Hrvatski zavod za socijalni rad donosi rješenje kojim se priznaje pravo na uslugu osobne asistencije.
Koraci za realizaciju usluge osobne asistencije:
- Udruga će Vas pozvati na inicijalni razgovor, tijekom kojeg će se utvrditi područja i aktivnosti u kojima je korisniku potrebna podrška, kao i poželjne karakteristike osobnog asistenta.
- Udruga raspisuje natječaj za osobnog asistenta, sukladno potrebnom stupnju podrške, željama i karakteru korisnika, kao i vremenskom okviru za koji se asistencija traži. Udruga će Vas pozvati na neke od razgovora kako biste i Vi mogli sudjelovati u procesu odabira asistenta.
- Slobodni ste predložiti osobe za koje smatrate da bi odgovarali željenom profilu asistenta. Osobni asistenti mogu biti u statusu studenta. Iznimno osobni asistenti mogu biti i članovi obitelji.
- Udruga osobne asistente zapošljava temeljem Ugovora o radu ili Studentskog ugovora. Osobni je asistent prije početka rada dužan Udruzi dostaviti liječničku potvrdu i potvrdu o nekažnjavanju.
- Između osobe, pružatelja usluge (Udruge) i osobnog asistenta se sklapa takozvani „trostrani ugovor“, čiji je sastavni dio Etički kodeks, a kojim su određene obaveze i prava svih ugovornih strana. Dodatak ugovoru je plan rada u kojem se navodi u kojim će područjima i kada osobni asistent pružati podršku.
- Ako je osoba lišena poslovne sposobnosti, uz nju i zakonski zastupnik potpisuje ugovor. Za navedeno će Udruzi biti potreban OIB te adresa prebivališta korisnika usluge te po potrebi skrbnika.
- Nakon potpisivanja ugovora se usluga može početi provoditi.
- Osobni asistenti su dužni voditi evidenciju sati rada, na mjesečnoj bazi, a korisnik usluge (po potrebi zakonski zastupnik) je do 30 u mjesecu dužan provjeriti i potpisati navedenu satnicu te ju poslati pružatelju usluge (Udruzi).
- Udruga se obvezuje, sukladno Zakonu o osobnoj asistenciji, osigurati osposobljavanje osobnog asistenta koje će se provesti unutar 6 mjeseci od potpisivanja ugovora.
Više informacija o usluzi možete dobiti putem mail adrese socijalne.usluge@inkluzija.hr ili telefonskim putem na broj 01/ 37 58 932, isključivo četvrtkom od 12:00 do 16:00 h.